Jag tror inte att jag är ensam om att köpa på sig billiga sekatörer. En efter en har de kommit hem hit efterhand som de gamla har gått sönder eller börjat kärva.

Vissa av dem har ett mer känt märke, andra ser ut att vilja vara något dyrare märke utseendemässigt men inte användarmässigt..

I alla dessa år har jag köpt på mig dem och varje gång så har jag sagt att nästa ska bli en som ska hålla i all evighet ..


All evighet vet jag inte om en Felco kan leva men det finns reservdelar att köpa om den skulle gå sönder och det känns ju ändå som att chansen för att få den att överleva ökar, eller hur?

Jag köpte mig i alla fall en Felco igår för presentkortet som jag fick när jag fyllde år. Det blev modellen som heter Felco 6. Den passar mindre händer och är lätt och stabil. Jag såg fram emot att vakna upp idag och få testa den.




Tyvärr så vaknade jag upp med en öm hals och en mindre behaglig matthet i kroppen. Skit.. Det blev inte alls så mycket klippande som jag hade tänkt mig men mellan sofflägen så tog jag en sväng och testade den lite grann och det kändes direkt att här snackar vi kvalité!

Jag behövde inte ta i för kung och fosterland utan det kändes som att klippa i smör(?).. En läcker känsla som jag tänker uppta igen när jag känner mig piggare igen :)

Ha det bäst!





 

Kommentarer