Vilka härliga dagar vi har haft här hemma!
I Fredags , på midsommarafton arbetade jag mitt sista arbetspass innan semestern. Känsla som jag hade inom mig var samma som när jag var barn på julafton och väntade på julklapparna. "Kunde det inte bli dags snart?". När klockan äntligen slog "semester" så släppte jag allt som hade med jobb å göra. Arbetsväskan tömdes och ställdes undan.


Jag tog ett varv i trädgården och såg den med andra ögon.Semesterögon. "Nu har jag tid/ork att ta hand om-ögon"
Ogräset har fått växa hej vilt och blommorna som är som finast har inte fått chansen att få visa upp sig i sin fulla prakt.Ogräset har tagit över hela trädgårds scenen.

Agapanthus som på svenska kallas för Afrikas blå lilja var en av dem som stod undanskymd men i en kruka. Nu tog jag fram den och satte den på bänken istället. Där framför altanen kan man inte missa den. Där får den den uppmärksamheten som den förtjänar.


Den syns och det är lätt att komma den nära för att då kunna upptäcka  de klockformade blommorna. Så vackra 💚




På blomsterspråket står Afrikas blå lilja för Kärlek och tillgivenhet och det ska den och trädgården få mycket av de närmaste veckorna och trädgården kommer ge detsamma tillbaka. 

                                 Ha det bäst!
                                           💚

   




Kommentarer

  1. Härligt med semester och visst är det enklare att se när man 'bara' har en sak att fokusera på. Afrikas blå lilja... insåg häromdagen att min står kvar i verkstaden i mörkret :)

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Otroligt skönt med semester! Jag trodde inte att jag var så pass "slut/trött" som jag tydligen var.. Nu har jag möjligheten och ta en sak i taget.Inte stressa.
      Hoppas din Afrikas blå lilja sätter fart när du tar fram den. Jag fann precis tre påsar med Dahlia knölar som jag borde ha planterat för länge sedan. De hade gröna skott så de får åka ned i jorden idag. Får se om de hinner blomma innan snön kommer ;)
      Ha det bäst!

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.