Badkarsodling


Vår baksida är den sidan av vår trädgård som vi inte har fått grepp om.Den ligger i söderläge och vi har gjort en liten uteplats utanför tvättstugedörren. Där kan jag sitta på sommarmorgnarna i solen med mitt morgonkaffe men det är inget mysigt ställe. Det händer liksom inget. 
Det har varit gräsmatta här tills vi tog bort den och ersatte den  med Silverarv med trampstenar där i.
Det blev inte som jag hade tänkt mig så till slut blev det grus  vilket vi än så länge inte har tröttnat på.

I en trädgård så gillar jag när det händer något när man kommer runt hörnet och det har det aldrig gjort på vår baksida så nu fick det vara nog.


Jag får ibland lite knäppa idéer och denna gång innefattade det vårt gamla badkar som jag sa till U när vi plockade ut det att det ska inte slängas. "Det kan komma till nytta" och det har det gjort nu :)



Vi ställde det på baksidan under köksfönstret och jag planterade två sorters blåbär och de fick stå under en gammal upp stammad syren som jag har haft ståendes i en kruka.



Ett gjutet rabarberblad där insekterna kan dricka fick också hamna där i badkaret.


Till sist så letade jag reda på alla diverse olika stenar som låg i trädgården. Betong - tegelstenar staplades upp runt badkaret och helt plötsligen...


... så händer det något när man går runt på baksidan! Det är riktigt kul och höra andras reaktioner när de kommer runt om hörnet och ser min installation :)

Känns extra gott när jag vet att det mesta är återbruk. Tänk vad mycket man kan göra med det man har runt omkring sig.

Ha det bäst!

Kommentarer