Ledig Torsdag


Solen gör ett tappert försök att få in sina strålar genom mina mindre rena fönster. 
Jag borde egentligen ta tag i dem men Jalapeñon är i större nöd än vad fönsterna är. Det gäller och prioritera och prioritera rätt eller hur ?


Chilin stod där rangliga i sina krukor och behövde verkligen skolas om. Sex st fick sina alldeles egna krukor så nu kan de växa sig stora utan att trängas med de andra.
Jag passade samtidigt på att så Physalis eller som de också kallas för, Kapkrusbär. Jag hittade en påse med frön från förra året  och hoppas att de fortfarande är ok. Det kan knappast bli sämre slutresultat från 2019..

Förra årets sådd av Physalis gick inte alls bra. Jag kommer inte ihåg hur många jag sådde men jag kommer ihåg slutresultat. Det blev nada. Inte en enda kom upp.
Jag har inte en aning om vad jag gjorde som var knas men skam den som ger sig. I år hoppas jag på ett antal buskar med dessa goda bär på. Håll tummarna för mig och  så får jag återkomma om årets slutresultat framöver.



Mina lediga dagar innehåller inte bara av "jord under naglarna". De där andra måstena måste också göras. Så nu är det tvättstugan som kallar. Tvätta, vika tvätt vilket jag ska tillägga är avkopplande för mig. Jag står hellre i tvättstugan än framför spisen om man säger så. Som tur vad så tycker U tvärtom. Ibland är det bra att vi tycker olika :)

Ha det bäst!

Kommentarer