Tiden för att vara ute i trädgården mest hela tiden är snart här men fram till dess är det alltid trevligt att sitta under en filt och inspireras, eller hur?



Det finns inspiration överallt. Andras trädgårdar, tidningar, böcker , Tv.n på datorn.. Vart hittar man allt?
Tidningar, böcker ja de finner man lite var stans. Trädgårdstidningar varierar i pris men är i regel lite dyra men sedan jag skaffade mig appen Readly så kan jag läsa många olika, både svenska och utländska för ett bra pris. Ni kan läsa mer om det HÄR

Om man vill sitta i soffan och bli inspirerad så finns det så många bra program.Det gäller bara att veta vart man ska leta efter dem.
 När jag satt och kikade runt nu inför detta inlägg fann jag flera program serier som jag inte hade en aning om att de fanns men nu vill jag så klart se dem. Pool Kings är ett av dem.

Programmen som jag har hittat finns på olika ställen . Allt i från SVT play  till Viafree. På några sidor måste man skaffa sig ett (gratis) konto för att kunna se dem.

Jag har gjort som så att jag har skrivit ned dem jag har funnit och när ni klickar på programtiteln så länkas ni vidare till sidan där programmet finns.



Monty Don, vem älskar inte honom? Han har gjort ett antal programserier om trädgård. Här är några av dem:

Monty Don Gardners world (Året I trädgården) 
Monty Don Italian gardens 
Monty Don French gardens 
Monty Don Japanese gardens 
Monty Don American gardens 
Big dreams, small spaces 
Mfl.



Övriga program:

Min trädgård 
Trädgårdsmästarna
Örtskolan
Trädgårdshjälpen
Trädgårdsdrömmar
Paradiset Iris 
Lawn & order 
Pool kings 
Hundra procent bonde
Timjan, Tupp och Tårta
Tinas trädgård
Mandelmanns gård
Trädgårdstoppen
Grön glädje
Gröna rum

Andra Tips från Youtube:

Hannu Sarenström
Farbror Grön
Odlings tv 

Poddar är inget som jag har börjat lyssna på än  men det finns poddar som handlar om trädgård. Jag såg på någon FB sida att man rekommenderade podden Bondesamhället. Kanske ska jag börja lyssna på den?

Facebook, Instagram och Pinterest är sidor som man kan besöka om man vill få ännu mer inspiration.

 Jag hoppas att ni finner några godbitar här ovan som ni kan ha nytta av under årets trädgårds säsong.

Ha det bäst!
🎔





Kommentarer