Nu var det dags att klippa till vinranka ute i växthuset ordentligt. Jag glömde fullkomligt bort den förra året så den har växt till sig hej vilt. Lite "för bra" liksom.

Jag kan verkligen inte påstå att jag är en mästare på beskärning av vinrankor men som tur vad så kan man läsa sig till hur man bör göra.
Om ni som jag vill veta mer om hur man ska klippa vinranka så kan ni kika på länken  HÄR.


Komposttunnan fylldes med rankor, löv och grenar. Det var årets sista tömning idag så det var skönt att få iväg så mycket som möjligt.

Jag har sagt så många gånger att vi måste skaffa oss en egen kompost i trädgården men samtidigt känns det ogreppbart. Vart ska vi ha den? Hur sköter man den? Ska vi bygga en egen variant? Ja ni märker att vi ha alldeles för många frågetecken för att starta ett kompostprojekt just nu.Har ni några tips på vad man bör tänka på vid kompostbygge? Tar i så fall tacksamt emot dessa råd.

Så något kompostprojekt blev det inte i helgen Däremot gjorde vi ett annat mindre projekt när vi ändå "var i farten". Vad vi gjorde? Jo vi gjorde ett försök att flytta ett träd...

Fortsättning följer.

Ha det bäst!




Kommentarer