De finns lite överallt hos mig..

Trädgårdskonst, piff, attiraljer.. ja vad man nu än kallar det för. De finns i alla fall lite här och var i vår trädgård. Finns de även hos er ?

Jag gillar att bli överraskad när jag går i en trädgård. Prylar, oväntade saker ger den effekten på mig. Helt plötsligen så kan det dyka  upp en liten Vätte som är på väg upp för en stubbe eller en färgglad fågel som sitter på en gren i ett träd och ser lite finurlig ut. Det triggar igång min fantasi i alla fall. Hur känner ni?

Jag som sagt, gillar det och har själv lite figurer i vår trädgård som vi har köpt på oss under åren eller har fått och varje pryl bär på ett minne.



Som till exempel vår flinande "lerklump" som vi köpte i Kivik för många år sedan. Hen sitter så fint där på stammen vid vår balja på smultronstället och vi minns tillbaka på ljuva stränder, husvagns mys och härliga Skåne trädgårdar.


Munken vid dammen. Ja vad kan jag säga? "Trägen vinner"  är nog ett passande uttryck för den. Jag vet inte hur många butiker på hur många olika orter som vi har letat efter en sådan här munk men många har det blivit . Vi har hittat ställen som vi inte visste om att de ens fanns, under vårt letande. men till slut, så fann vi den  på Citygross (av alla ställen).


Hur fina de än är där de står så måste de tas in nu. Regn och kyla är ingen bra kombo när det gäller betong och plåt saker.

Så nu har jag samlat ihop dem på bordet utanför altanen. Där ska se får torka till innan jag tar in dem för "vinterförvaring". Det kan vara så att jag har missat någon så jag får ta en extra runda i morgon så de alla kommer in i värmen.


Ha det bäst!

PS Nästa helg är det dags för den årliga.... Ja, kan ni lista ut vad som sker nästa helg? ;) DS

Kommentarer