När man är medlem i Plantagens medlemsklubb får man en bukett rosor till sin födelsedag. 
Erbjudandet gäller ca 10 dagar så igår åkte jag dit för att hämta ut dem. Kom ut från butiken med rosor och ett paket med...


Jag ska vara ärlig. Jag besöker inte Plantagen så ofta. Är där mer nu än tidigare men det är fortfarande väldigt sällan.
Jag kan inte riktigt "sätta fingret på" varför jag inte kommer överens med atmosfären där. men något är det uppenbarligen som stör mig. För ett tag sedan gjorde de lite förändringar och då blev det bättre  men det är fortfarande något.

När jag besöker Plantagen så gör jag det för att jag har ett ärende. Har kanske sett något erbjudande på nätet som jag inte kan låta gå mig förbi eller som nu när jag skulle hämta min rosbukett.
Jag valde en bukett med mörk aprikos färgade rosor. Tack för dem! 


Jag brukar som sagt bara hämta det jag ska ha och sedan gå ut  men denna gång gick jag en runda eftersom jag inte har varit där på länge. Det var då jag fick syn på de röda rea lapparna vid belysningen.
Det var 50%rabatt på många av produkterna och vem vill inte ha belysning i trädgården och allra helst då  till ett bra pris?

Jag fastnade för ett startkit med två st lampor i två olika storlekar. För dessa fick jag ge 350:-. Helt ok enligt mig :)


Jag satte den större vid Elefantgräset och den mindre vid Perukbusken. Chansade på hur de skulle stå för att det skulle bli bra och sedan var det bara att vänta på att mörkret skulle falla över vår trädgård.



Mörkret kom och jag kände mig nöjd  :)

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Vad fint det blev med belysningen.
    Funkar de fortfarande? Jag har haft 5 st transformatorer som gått sönder.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag verkar ha haft tur med mina (peppar, peppar). Har inte haft några problem. Jag hoppas att du har blivit ersatt för dina trasiga transformatorer.

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.