Belysning



Det blir allt mörkare om kvällarna och det är hög tid att kolla över trädgårdens belysning.


Har ni som jag märkt att det blir mörkare snabbare nu om kvällarna? När man kikar ut genom fönstret så försvinner trädgården i mörkret vilket jag inte gillar. Jag vill kunna njuta av trädgården året runt, inifrån samt utomhus



Vid vårt ute kök har vi en liten Idegranshäck och där har vi de senaste två åren haft en upphöjd belysning. Tyvärr så gick den sönder men eftersom vi var så nöjda med den så ville vi ha en liknande igen.
Så det blev en  TRÄDGÅRDSBELYSNING NORTH LIGHT, Tre lampor som lätt sätts upp med de medföljande spjuten. De går även att skruva fast dem i trätrall eller liknande om man vill det eftersom det finns skruvhål i lampfoten. 


När vi var där på Clas Ohlson fick jag även syn på dessa SOLCELLSLAMPA BUBBLES . De består av fem bubblor i toppen på var sin pinne. 
På förpackningen fick jag uppfattningen om att de var i olika höjder men så var det inte. Självklart så hade jag fått till mig den infon om jag hade läst på paketet men det gjorde jag inte så det blev lite av en överraskning när jag plockade upp dem. Nu gjorde det inget eftersom jag kan peta ned dem precis så djupt som jag önskar i rabatten. 

Jag har tidigare varit skeptisk mot solcellsbelysning men de fungerar klart mycket bättre nu mot när de för några år sedan kom ut på marknaden. Nu har jag solcellsbelysning lite här och var i trädgården i olika utformningar. 



Ni har sett en del av dem på mitt Instagram konto bland annat dessa. Jag har fått en del frågor om vart jag har köpt dem så jag skickar med några länkar så ni kommer direkt till sidan.Ni kan finna Trollsländan HÄR och fjärilen HÄR

Elektrisk och solcellsbelysningar är toppen men tända ljus, marschaller, eldkorg ger en helt annan känsla. Så en kombo av alla dessa ljuskällor  är den bästa enligt mig. Vad tycker ni?

Ha det bäst!

🎔


.




Kommentarer