Det är Påsk helg men jag struntar fullkomligt i . Pyntet lyser med sin frånvaro. Inte en fjäder eller kyckling är framplockad. Påskharen däremot hade inte en aning om min Påsk diss så han hoppade förbi med ett påskägg till mig och godis kan jag inte tacka nej till. Tyvärr..

Nä det här är vanliga lediga dagar för mig men denna gång har jag turen att vara ledig tre dagar i rad. Dessa dagar så kommer jag som vanligt ta i min takt och upptäcka det som poppar upp i trädgården.
Idag fann jag dessa snyggingar. Kungsängsliljan. Visst är den läcker med sina rutiga kronblad :)

U däremot ser denna helgen som en anledning till att duka upp jul Påsk bordet med diverse rätter. Så i morgon får han ge utlopp för sin Påsk feeling medans jag luktar på blommorna. Precis som Ferdinand på julafton :)

Ha det bäst och gör helgen till det ni vill att den ska vara !

🎔


Kommentarer