Det känns inte som att det var så länge sedan som de här Hyacinterna stod i full blom och dess doft blandades av dofter från pepparkakor, julskinka... 
Nu ca tre månader senare är det hög tid för dem att komma ned i jorden för att nästa Vår kunna skänka oss glädje igen men då i rabatten vid vår entré´. 




Nu har jag börjat så smått att pyssla i trädgården och vi har tagit hem jord som inte kommer räcka på långa vägar men de som är här är här och vi får hämta mer efter hand. Det går alltid åt så mycket mer än vad man tror och varje år så undrar vi varför vi inte köper hem ett lass jord istället för alla dessa påsar..

I stora drag så har vi inte så mycket att göra i trädgården men visst har vi planer.Bland annat så ska rabatten framför altanen ska förnyas och få en ny sittplats. Vi har ju så få sittplatser i vår trädgård så en till behövs (ironi) ;)
Rosorna ska grävas upp, få nya stöd och plattor ska läggas

Vill att den är klar till M.s student, helst tidigare så den kommer troligen tas tag i när vi har årets Vårning som kommer ske den 30 Mars i år.
För er som har följt min blogg ett tag vet vad Vårning innebär. För er som undrar vad det är för något påhitt kan kika in HÄR  så får ni se att det är inte så dumt det där. Vad jag har förståått så har flera tagit efter detta. Kul!

Vårningen är något som jag verkligen ser jag fram emot och av olika anledningar. Dels är det mycket trevligt folk som kommer hit  och dels för att det blir så mycket gjort i trädgården. Nytta och nöje på samma gång. Så mycket bättre kan det liksom inte bli .




Som vanligt inför Vårningen så har jag påbörjat en lista. En lista som inte är klar. Det kommer läggas till, dras bort och det är inte förrän dagen efter Vårningen som vi vet vad som verkligen blev av.

Tanken är ju trots allt att vi ska ha det trevligt och inte stressa oss igenom några "måsten". Så jag får återkomma till denna lista flera gånger så får vi se sedan vad som blev gjort .


Jag ska fortsätta med listan under dagen men jag ska även ta tag i gräslådan vid poolen, den  vi gjorde förra året. Kommer ni ihåg?
Det ska bli kul och se hur den utvecklas i år .


I dagsläget ser den lite mer risig ut.Gräset har börjat lossna från tuvorna så jag ska ta ett lätt tag så det inte blåser iväg och skräpar ned någon annanstans. Jag klipper inte ned något nu. Det är alldeles för tidigt . Jag väntar med det tills det blir lite varmare så det inte finns någon risk att det fryser. Än så länge har vi några minus grader nattetid.

Önskar er en fortsatt go Tisdag.

Ha det bäst!
🎔

Kommentarer