Nu är det hög tid  att inventera fröerna. Vad har jag , vad behöver jag köpa hem?

Det är väl något som jag borde gjort innan jag beställde hem årets första fröer men det gjorde jag inte. Jag kunde inte hålla mig när jag såg alla goingar som jag bara kände att jag var tvungen att testa att dra upp. De jag köpte hem då visste jag att jag inte hade. De hamnade mer under  
"villhamenbehöverdemegentligeninte" - kategorin.

Sedan har vi "villhaochbaramåsteha" - kategorin och vilka hamnar då där?
Jo, så klart olika sorters sallad, Rädisor, Luktärtor, Dill, Rosenskära,Solros,Chili plus några till:)

Fröerna i denna kategorin har jag en tendens att köpa hem flera av samma sort. Jag glömmer när jag står där framför "godishyllan" att jag redan har dem hemma.
För att undvika det i år så ska jag kolla i mitt skrin vad som måste köpas och vad jag inte behöver köpa.

När jag öppnade upp skrinet så fann jag till och med oöppnade fröpåsar.. Vilken tur att de håller sig så pass bra att det går att så även när det står att de har gått ut.
Jag hittade även olika sorters sallader, rädisor,rödbetor, ringblommor,vallmo och en massa fler som jag nästan hade glömt bort.
Trots detta så var det lite som behövdes kompletteras och då passade jag på att surfa in hos odla.nu Där har de just nu fraktfritt samt att man får den femte (billigaste)  fröpåsen på köpet 



Här ovanför kan ni se vad jag klickade hem. Doftklint var en nyhet för mig som jag inte kunde motstå. Ska bli spännande att få stoppa ned näsan i den. Undra hur den doftar?

Ni kommer direkt till Odla.nu HÄR.

Ha det bäst!

♥️




Kommentarer