Att göra knäck utan svordomar...


.. innan knäcktrattens intåg i våra kök , gick inte. Det var fullkomligt omöjligt. Stod där med två skedar och försökte få i den f--nde smeten utan att formarna skulle välta. Ett fullkomligt omöjligt uppdrag!

Lösningen på detta är den underbara knäcktratten. Jag fullkomligt älskar den! Han/hon som uppfann den borde få pris. De har gjort att en del av julstressen har försvunnit.
Om ni inte har köpt en, gör det! 



Förra året så hällde jag i mandeln i knäcken och sedan i tratten som i sin tur satte stopp i tratten.Inte så smart men det gick på gammal vana.Med en erfarenhet rikare så nu lade jag nu i mandeln i formarna innan knäcken hälldes på.





Självklart så kan man  lägga den hackade mandeln ovanpå smeten om man önskar ett annat utseende på sin knäck.

Jag gör min knäck i micron sedan många år tillbaka och förra året lade jag ut receptet här på bloggen. Några av dem smaksatte jag. Länk till det inlägget finner ni HÄR

Hur går det med ert julgodis pyssel? Gör ni något eller är det färdigköpt som gäller? Vad måste finnas på er godisbord?

Ha det bäst!

🎔

Kommentarer