Naket i trädgården


Vilken otrolig värme vi har haft i helgen! Ingen jacka eller långärmad tröja på här inte .Har lite svårt att ta in att det bara är ca sex veckor till advent.


I veckan innan helgen så planerade vi att det skulle bli en Ölands runda på Lördagen och vi skulle komma iväg tidigt. Ölands runda blev det men inte tidigt.
Kroppen behövde sova ut så vi kom iväg lite senare än vad vi hade tänkt oss.
Vi stannade till vid Lerkaka och fotade de mest (?) fotograferade väderkvarnarna på ön innan vi lunchade hos goda vänner.


På vägen hem stannade vi vid Gråborg som är Ölands största fornborg. Ni kan läsa mer om den HÄR.

Bilden kan innehålla: dryck, eld och inomhus

Trötta, mätta och nöjda kom vi hem och det blev som ni som följer mig på Instagram vet, en kväll vid eldkorgen . Det var en ljuvlig stjärnklar kväll och jag hittade en stjärnbilds app (som jag inte vet om den var som den skulle) som visade oss vilka stjärnbilder som vi kunde se ovanför våra huvuden.


Söndagen blev en ren trädgårds dag och vi kunde se att nu börjar det bli naket i trädgården på vissa ställen.
Vildvinets blad ligger numer på marken än sitter på dess lianer.Det bli lite tomt nu. Inte alls så där lummigt.
Nu är jag än mer glad åt vår Thuja häck som ger oss insynsskydd året runt med sina gröna barr. Tänk om vi inte hade haft den! Ve och fasa!


Idag kommer jag ta tag i solsidan. Ta in mattan möblera om lite. Ta hand om sticklingarna som står här ute. Bland annat mitt Trollpils skott. Jag tog tre skott i år och det är bara ett av dem som har klarat sig så nu blir det att fjäska för det rejält så jag har ett nytt träd till nästa år.

Jag hoppas att ni får en bra start på denna vecka.

Ha det bäst!

🎔

Kommentarer