Semestern är slut

Ja, ha, så snabbt fyra veckor kan rusa iväg och knappt har jag hunnit göra det  jag önskade att jag skulle göra...


 När jag tog semester ölen så kände jag att det var så skönt att ha fyra veckor framför mig av ledighet. Tyvärr så blev de tre första helt olidligt varma så jag gjorde inte många knop.
U lade på mig blöta handdukar men de torkade hur snabbt som helst. Hjärtklappning och till och med frossa tog över min kropp.




Det blev verkligen inga längre resor denna sommar. Vi tog dagen som den kom men  vi hade planerat att möta upp solen hos ett par kompisar och det gjorde vi. Kl 4:00 satte vi oss på fyrhjulingen och körde ned till havet. Tyvärr så var det ett moln i vägen men det var en skön morgon som jag kommer minnas ett bra tag.





Annars blev det som sagt mest dagsturer. En tur gick till Ryd till bilkyrkogården. Dess för innan var vi på Cesars trädgård utanför Tingsryd. Ett urmysigt ställe med snygga krukor som man kan köpa. Hit vill jag fler gånger men när det är svalare ;)



Innan semestern blev jag tillfrågad om jag kunde tänka mig att fotografera ett bröllop. Något som jag aldrig har gjort innan. Vilket jag också förklarade för dem . De sa att det räckte med att en bild skulle bli ok. Hm, det är ju bara något som man säger, eller hur...?. Ja, ja det blev i alla fall så att jag tackade ja.
Vi åkte ut och "förfotade". De skulle vigas på ett vackert ställe norr om Kalmar och där träffade vi bland annat på denna goa hunden. När man tittar på bilden så kan man tro att det är höst med tanke på alla löven men det är bara första Augusti. Torkan har verkligen ställt till det i år..





Så igår var det då dags för bröllop OCH Ironman. Jag har inte varit inne så mycket på Ironman tidigare år men år så var det tvår som vi ville följa och mitt i alltihop skulle jag då också fotografera bröllop.
Det blev ett farande fram och tillbaka men oj vad kul och spännande det var. 
Bröllopet var det magiskt att få vara med på. De var så "lättfotade" så det var en ren glädje att få föreviga deras dag. Tack ! Jag tror att jag fick till mer än en ok bild.

Ironman är helt galet att se på. De börjar med att simma 3860 m i havet för att sedan sätta sig på cykeln i 180 km för att sedan springa ett maraton (42,2 km). Det är en aningens knepigt att följa men i år laddade vi ned en app där man lätt skulle kunna följa deltagarna. Nja.. nu stämde ju inte gps:en nå vidare bra så vi missade dem ett antal gånger men men vi hejjade på alla som sprang förbi. Vilka hjältar men de måste vara smått galna, eller hur? ;)

Trädgården har fått otroligt lite tid av mig i sommar men jag hoppas ta igen det i höst. Idag gjorde vi färdigt grinden i alla fall.

Nu ska jag packa i ordning väskan inför jobbet i morgon. 

Ha det bäst!






Kommentarer