Före, efter och en söt chock :)



Återblickar är kul. För ett par dagar sedan dök detta minne upp i mitt Facebook flöde.
För ett år sedan kunde jag ligga i en solstol och titta på vår gröna gräsmatta och lyssna på ljudbok.


Ett år senare får jag inte plats med en solstol.. en vanlig stol fick jag plats med. Vyn har ändrat sig.
Den senaste rabatten var faktiskt U:s helt egna ide´Sedan har jag såå klart varit med  på växtval men form och att det skulle vara en rabatt där kom han på helt själv. Han har blivit biten av trädgårds bassilusken ,min kära man <3


Till vänster om mina fötter ligger vår numera uppdaterade grillplats som vi även kallar för kryddträdgården. Ni kan läsa mer om den HÄR.



För att ni ska kunna se hur den nya rabatten ligger gentemot vår rabatt som vi kallar för genvägen så har jag flyttat på mig. Vill ni se mer inlägg från Genvägen så kikar ni HÄR.
Nu står jag alltså med ryggen mot altanen. När jag står här så ser man tydligt formen på den nya rabatten. Den gör så en gräsgång blir tydlig till vänster om den. Den leder bort till Kärleksstigen. Mer om den kan ni läsa om HÄR.

Innan den nya rabatten kom till så kändes det tomt här. Jag visste inte vad som saknades men som tur vad så visste U det ;)

Söt chock ♥️

Hur klarar ni av värmen? Här har det inte regnat på jätte länge. Varje gång SMHI eller Klart.se har visat att vi ska få regn så har jag känt mig lurad när vi inte har fått något.
Nu när jag har semester så känns det skönt att kunna sitta i skuggan.
Jag har satt ut skålar/fat lite här och var i trädgården. de finns i olika nivåer så insekter, fåglar och "våra" igelkottar lätt kan komma åt.

Ni som följer mig p Bloggens FACEBOOKSIDA eller på INSTAGRAM har säkert redan sett min lilla igelkott film på ungarna igår. Vi trodde att vi hade tre stycken men igår dök sex stycken helt underbara ungar.Det låter ljuvligt när de sitter där och smaskar i sig mat.

Jag har fått en del frågor vad jag ger kottarna för någon mat. Jag ger dem torrfoder för katt (lätt uppblött), blötmat , kokt potatis, pasta och vatten så klart. Mjölk och saltad/krydda mat ska man INTE ge. det är inte bra för deras magar.

Ta hand om er och djuren runt omkring er.

Ha det bäst!
♥️

Kommentarer