En helg i skåne



Wow vilken helg. Min inspirationsbank, min Må- bra bank är  påfyllda till bredden!

I Fredags åkt vi ned till Malmö för att fira att vår dotters pojkvän tog studenten och det innebar också att vi skulle träffa hans föräldrar och släkt för första gången.
Alltid lite speciellt när man ska träffas så där men vilket härligt gäng!Det kändes som att vi hade känt varandra hur länge sedan som helst. Det är en kväll som jag kommer minnas länge. Tack för det ♥️



Lördagsmorgonen så klev vi upp relativt tidigt eftersom vi senare samma dag skulle upp till Böda med dottern. Innan vi skulle till Böda så ville vi till ÅBERGS TRÄDGÅRD  som ligger straxt utanför Ystad.
Vi var där förra året och då var det första gången som jag var där. Självklart så skrev jag om besöket på bloggen och vill ni läsa om det så finner ni det HÄR.

Eftersom jag hade varit där innan så visste jag vad jag hade att vänta mig. Förra året så va det så mycket intryck så jag inte riktigt visste vart jag skulle börja.Nu var jag förbered, eller?

Direkt när vi kom in så möttes vi av ett härligt gammalt badkar fyllt med växter i mestadels blå toner men även lite stänk av vitt. På kanten satt ett fat, lämpligt att sätta vinglaset, eller i mitt fall , ölglaset på.Önskar att jag hade plats med ett sådant badkar :)





I deras inspirations trädgård så träffade vi på en katt förra året som var hur kelen som helst. han var inte där  år men det kom en annan gosing. Jag blev sittande där ett tag ♥️

Miljön där är inspirerande och jag ville köpa på mig hur många växter som helst men jag hade bestämt mig innan jag åkte ditt att det var växter till vår Gräslåda som skulle köpas in i första hand.
Jag ville så klart få den färdig.



Marktäckare och en klätterväxt var det som stod på listan. Och som marktäckare blev det vintergröna sm jag vet kommer sprida sig. Det bästa är att den är grön året runt.
I armeringsmattan ska en Trumpetranka få slingra sig. Jag har ingen erfarenhet alls av denna klätterväxt men den ska tydligen vara växt villig och ha röda vackra klockor när den blommar. Vad är era erfarenheter kring denna växt? Några tips på skötsel som jag bör veta?

Gräslådan som dessa växter nu är planterade i , har jag nog inte nämnt här på bloggen. Däremot så finns det bilder på den på InstAgram. Gräslådan står vid poolen. Rabatten som var där håller vi på och gör om och jag kommer skriva om det här när det är klart. Vilket jag Hoppas att det snart är. Till dess får ni kika på INSTAGRAM eller på FACEBOOK.


Ha det bäst!
♥️




Kommentarer