Ljusring

Tillhör ni dem som avskyr Thuja eller till hör ni dem som älskar Thuja?

Jag älskar Thuja. Året om. Utomhus och inomhus :)


Thuja , vad väcker den växten för några känslor hos er?
Jag ser på diverse bloggar, sidor på Facebook att den är fortfarande förknippad med 70-tals trädgårdarna. Trädgårdarna som var fullproppade med olika städsegröna barrväxter. Cypresser, tallar, granar och Thujor..

Jag hoppas att Thujan kommer in på "inne " listan igen. Den förtjänar det. Underbar, vintergrön växt som vi har som häck vid poolen och på framsidan av vår trädgård. Den har många användningsområden och inte bara utomhus.

Ljusringen som hänger i pardörrarna i vardagsrummet fick en murgröna slinga inlindad  kring sig för ett tag sedan.Murgröna håller sig ett tag men nu var den brun och nu är det jul feeling som gäller :)


Känns skönt att bara kunna gå ut ett par steg och klippa till små buntar av Thuja.


Jag är absolut ingen proffs på att binda kransar men det här är i min nivå.


Tadaa!

Ha det bäst!
❤ 

Kommentarer

  1. Har funderat på att köpa ljusringarna då jag finner dem redigt snygga :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då tycker jag att du ska sluta fundera :) Det är kul att man kan göra om dem med lätta medel
      Ha en fortsatt go dag !

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.