Det som har varit inne är nu ute..

Det händer då och då att jag drömmer om ett syrum. Ett rum där symaskinen alltid kan stå framme och strykbrädan.
Jag intalar mig att om jag hade det där rummet så skulle jag sy så mycket oftare än vad jag gör nu.
Vem försöker jag lura? ;)



I helgen har i rensat. Både i köksskåp och i garderober. Vi har varit tuffa. Det som har legat länge och som vi inte har saknat skulle till tippen. Inga undantag..
 Nja, när jag såg klädseln till vår divan så kände jag att regler kan man bryta. Ibland :)

Jag visste att klädseln skulle aldrig mer åka på vår divan. Romantiska perioden inomhus är över för min del men utomhus....


Det var inte mycket som jag kunde använda men ett...


.. kuddfodral fick jag i alla fall ihop!

Jag tyckte att det var riktig kul att sitta där vid maskinen. Kanske ska vår sons rum få en sy hörna när han flyttar nästa år? 
Då kan jag ju sitta och sy kuddfodral på löpande band för tyg har vi i överflöd. För de kan vi ju inte kasta :)

Ha det bäst!

Kommentarer