Förberedelser inför nästa år :)



Nu har jag börjat samla fröer. Vallmo, Siciliansk Luktärt , Rosenskära och Ringblommor.
Det är ett litet pyssel men det är rogivande på samma gång.


Vad gör man inte för att få så dem och se de blomma igen?
Nästa år måste ju allt var tipp topp när jag öppnar upp vår trädgård.Eller måste den det? Är det bara jag som har för höga förväntningar på mig själv?
Jag hade en vilt främmande människa hos mig här, alldeles nyss som var här i ett annat ärende och hon utbrast; "Vilken fantastisk trädgård!Du har väl öppen trädgård?!"
Hon sa detta trots att hon fick kryssa mellan cyklar, vattenslangen på gräsmattan. Trots ogräset i rabatterna, krukorna som ligger här och var..

Så mina krav är nog alldeles för höga , som det brukar vara i det mesta.. Om jag bara plockar i ordning, rensar bort det värsta inför nästa år när jag ska öppna upp så kommer det nog gå bra..



Idag rensar jag inte ute. Trots det fina vädret. Nä, just nu rensas det i skåp och lådor. Pysselgrejer som inte längre används, dukar som är oanvända, kläder Så skönt att bli av med detta och så skönt att få bättre plats för det som jag verkligen vill ha kvar.

Ha det bäst!


PS. Om jag får fröer över så lägger jag ut dem på bloggens Facebooksida så kan ni köpa för en billig peng om ni är intresserade DS

Kommentarer