Trädgårds besök nummer två

Ni som har kikat in på min blogg vet att jag besökte två öppna trädgårdar i Söndags. Om ni missade mitt första besök så kan ni läsa mer om det HÄR.

Jag åkte från den första trädgården med tankar som gick "Jag kommer aldrig lyckas få trädgården så ogräsfri som de hade sin!" "Vågar jag ens öppna upp vår trädgård?".

Jag satt där i bilen och hoppades att jag skulle i alla fall hitta något litet ogräs i nästa trädgård som vi skulle besöka. Min önskan slog inte in...

Trädgården som vi åkte till ligger i Ruda och de som har skapat den beskrev trädgården så här;



När jag kikade på deras bilder så såg jag att de hade ett pool område. Det gjorde mig nyfiken eftersom jag inte känner att vi har fått till det där "lilla extra" vid vår pool. Nu ville jag få tips och det fick jag. I massor!


 Det första som vi såg var denna hörna och jag kände direkt att det här är en trädgård som inte kommer göra mig besviken. Här kommer inspiration banken fyllas på!



 Svart är ett av ledorden i den här trädgården.



Rost är ett annat


Påhittighet ett tredje



 Poolområdet var jag ju som sagt vad nyfiken på. Det låg lite upphöjt så det var en liten trappa upp och när vi kom upp så såg vi detta.

Det fanns plats för solstolar, utekök och diverse olika..


..planteringslådor.
 De som ni ser här ovan blev vi sugna på att göra en variant av.
Ett bra och snyggt sätt att skärma av på.


Nedanför så fanns en härlig Pergola med olika sorters gräs, Alunrot med mera och sedan kom dessa fina möbler.
U sa att han måste ha en svets och det nu :)


Som ett sista tips så fick vi se vad vi ska göra med U.s golfbollar. Han spelar ju knappt golf ändå längre. Hur skulle han hinna det när det är så mycket som vi vill fixa i trädgården ? :D


Det här var en mycket inspirerande trädgård som jag helt klart kan rekommendera er att besöka. Antingen live eller på Facebook.

PS Jag fann inte ett enda , litet ogräs ;) DS

Ha det bäst!





Kommentarer