Ni vet det där, lilla som gör så mycket men som sällan bli gjort. Nu har jag gjort det :)


Ni får stå ut med mitt tjatande om dammen men det är här som det "händer" just nu.

Visst är vi klara om man ser till det grova men finliret är inte gjort men idag så fick vi "tummen ur"och vi hamnade ett steg närmre till klart.

PÅ bilden som ni ser här ovan så syns dammduken en aningens för bra vid den lilla strandkanten. <så kan det ju inte se ut!


 Vi begav oss till VATTENLIV.SE för att köpa en bit stenfolie.
Jag blev glatt överraskad när jag fick se att de hade svart/vit sådan. Jag har bara sett de med gul melerade stenar vilket inte hade blivit så bra men jag var inställd på att så får det bli men tji fick jag ;)


Vi var inte så smarta så vi mätte hur lång bit vi behövde, innan vi åkte iväg.
Vi stod där i butiken och sa att vi behövde två meter men som tur vad så ändrade vi oss till två och en halv.
Det gick åt... två och en halv meter...
 Puh!

 Det var lite trixande men det gick bra och till slut så var den på plats.
Jag passade på att flytta en Funkia hit också. Min tanke är att den ska mjuka upp kanten mellan matta och vatten.




Medans jag höll på så var jag iakttagen. Någon höll sig på sin kant under ett Näckros blad medan andra simmade fram till mig. Kul att de har börjat vänja sig vid oss :)


Så där ja! Nu ser det helt okej ut. Lite mer grus, sedan är det perfekt. Kul att kunna dra ett streck över ett av våra "att-göra-projekt". 

Ha det bäst och ha en riktigt skön helg!


Kommentarer

  1. Vilken tur att det fanns stenfolie i rätt färg. Mycket lättare att få det snyggt med en som passar. Själv visste jag inte ens att det fanns något som hette stenfolie, men å andra sidan har jag ingen damm. Men jag läser gärna om andras dammar, för jag tänker att någon gång ska bli en här också.

    Ha det fint!
    Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk vad härligt att vi lär oss något nytt varje dag :)
      Jag hoppas att din dammdröm slår in snart.
      Ha en fortsatt skön dag :)

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.