Att komma hem ska vara skönt, välkomnande..


Vår garageuppfart är allt annat än välkomnande.Eller var får jag väl säga nu när v har lagt ned lite kärlek på den :)


När vi flyttade in , för ca 15 år sedan, var denna yta täckt med sjöstens plattor och de låg allt annat än i våg.. Vi tog tag i detta efter ett antal år och tog bort dem och lade makadam (?) istället.
Vi blev rekomenderade detta eftersom det håller ogräset borta... Hur kunde jag vara så dum och gå på det??
Nu 15 år sedan så kan jag konstatera att de hade fel. Ogräset kom och tog bitvis över,

Vår förhoppning denna vår var att det skulle komma förbi en "betongnisse" och lägga en  betongplatta men den tiden har de inte visat sig ha och nu tröttnade jag.


Jag kände starkt, att jag vill inte ha det så här ett år till. Vi får gör en light uppfräschning.


Jag har haft en tanke, ide länge. Jag ville få till en känsla om vart ingången är. Så man vet vart man ska gå för att komma in till oss.
Som det var innan så var det bara en stor yta. Inget mysigt eller välkomnade alls.

Första tanken var en rabatt som skulle vara uppmurad med gårasten men det skulle bli aningens dyrare än vad vi kunde tänka oss nu.
Det fick istället bli en låda i trä.





Det är långt ifrån klart men vi har kommit en bra bit och jag gillar känslan som vår (över) 4 meters låda ger :)

Som ni förstår så kommer det bli en följetong men nu är det midsommar så nu är det annat på agendan.

Jag önskar er en riktigt skön Midsommar helg!


Kommentarer