Tre underbara dagar


 Jag har haft tre dagars ledigt och jag har fått en smak av semester känslan :)


I Fredags sprang vi i butiker från kl 10:00 till 13:30. Allt för att få hem det som behövdes till kvällen när mina gamla kollegor skulle komma hem på den årliga trädgårds/sommar festen.

U klippte gräs medans jag röjde inne. När en vän kom förbi så stod jag med dammsugaren i högsta hugg och dammsög taket... När jag såg hennes min när hon såg mig så förstod jag att det måste sett otroligt knasigt ut :)
Jag ville ju att det skulle se ok ut. Inte skulle mina gäster riskera att få spindelnät i ansiktet...

Jag hade lovat mig själv att från kl 17:00 så skulle jag inte göra något mer. Jag höll inte det. Fem minuter innan första gästen kom så satte jag mig.

Jag fick jätte fina presenter. Några av dem ser ni här ovan.

Det rasslade in folk en efter en. Vi var till slut ca 25 stycken och vart jag än tittade i trädgården så satt det någon där. Förra året så var platsen utanför växthuset som man hängde. I år vart det dammen.
Två av våra fem fiskar fick namn. Kalle och Hebbe lille :)


Det blev en jättetrevlig kväll med många skratt och nya fina minnen :)

Lördagen var varm. Så varm att det var inte ens mening att tänka på att vara i trädgården och pyssla. Det blev istället en runda minigolf på kvällen.

Det börjar bli så torrt i trädgården nu så till och med gräset skiftar i rött. Jag håller tummar och tår att det blir regn nu. Det ser så ut i alla fall.

Tidigare idag så åkte vi till Borgholm. Vi besökte MAGASIN 136 och där fann U en underbar, rosa Flamingo. Inte i plast utan i plåt.


Den står nu vid vår damm och håller koll så inga fåglar kommer och tar våra fiskar :)




 

Innan vi åkte hem så var vi ju "tvungna" att stanna till vid BORGHOLMS HANDELSTRÄDGÅRD.
Jag gillar hur de har fått till känslan där. Fina växter som samsas med underbara möbler som jag önskade att jag hade råd med och härliga konstverk som är gjorda i återvunnen material. Katten och råttan blev jag helt förälskad i! Så pass att jag inte ens iddes att titta på prislappen...

Det blev inga möbler eller konstverk som fick följa med hem men däremot en Höstflox och en Höstvädd. Båda vita och de ska petas ned vid dammrabatten. Sedan har jag nog lyckats få så det ska vara något vackert att se på där året runt.Jag tror det i alla fall.

Jag hoppas att ni har haft en riktigt skön helg.

Ha det bäst!









Kommentarer