Blommig Fredag- arbetsinsatser


Arbetsinsatser.. För mig känns det ordet fel i trädgårdssammanhang eller inte? Allt beror väl på vad det är man gör, eller? (Samt hur man känner inför ordet arbete. Negativt, positivt..?)


Måste man ta till de "stora musklerna" (handgräva) eller till och med ta till maskiner, grävare... ja, då är det kanske en arbetsinsats.


Annars så ser jag allt i trädgården som "trädgårdspyssel".

Finlands vita ros

I helgen ska jag bland annat pyssla med stenarna vid vår damm.
Stenar i olika storlekar och former. Känns skönt att vi börjar närma oss målsnöret. Det har tagit sin tid.
Si så där åtta år....

Bland rosor och bladlöss
Kika gärna in hos "Bland rosor och bladlöss", länk dit finns under bilden här ovan.

Ha det bäst

Kommentarer

  1. Många arbetsinsatser bli det i en trädgård fast jag räknar det inte som arbete precis som du säger, Det är ju en roligt fritidssyssla och egentligen inte ett arbete och man mår så bra av att påta i trädgården. Ha en fin trädgårdshelg. Carita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fnissar lite, för jag tycker att pyssel är att förminska värdet på/av det arbete man faktiskt utför :-)
      "Trädgårdera" känns bra, det kan omfatta allt!
      Din damm ser ut att bli väldigt snygg och mycket välplanerad :-)
      Önskar dig en skön helg.

      Radera
  2. Hur man tolkar saker och ting beror helt på känslor och erfarenheter.
    Jag lämnar med varm hand över arbetsinsatserna åt mannen, vilka han ska ha en stor eloge för,
    så ägnar jag mig åt pysslet istället. En helt ok arbetsfördelning om du frågar mig :)

    Trevlig helg!
    /Birgitta

    SvaraRadera
  3. Så fint ni har gjort, jag gillar att arbeta i trädgården, och behöver ett lite större projekt emellanåt.
    Det gäller bara att komma på något.
    Ha en fin helg /Marika

    SvaraRadera
  4. Åtta år...Jag har precis börjat. Det blir tolfte sommaren och planerna tycks aldrig sina.
    Trevlig helg.
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det tog ett tag för oss att komma så här långt med dammen. Den största anledningen är att vi inte riktigt visste hur vi ville ha den och under tiden som vi klurade på det så poppade det upp nya trädgårds idéer som var "lättare "att göra.
      Allt får ta sin tid och till slut så blir det klart. Eller? ;)

      Radera
    2. Så fint det blev och visst behöver en del saker mogna fram. Jag har nog aldrig tänkt på det trädgården eller jag behöver som det ena eller andra. Jag gillar ju projekt så även tunga jobb är lustfyllda oftast mer än ogräsrensning till exempel :)

      HA en fin helg! Carina

      Radera
    3. Ibland är det bättre att fundera en aningens längre. Allra helst när det är något som är svårt att ändra i en handvändning :)

      Önskar dig en go helg :)

      Radera
  5. Precis, jag tänkte också lite i dina banor när jag skulle skriva igår. Det mesta trädgårdsarbetet är ju rena underhållningen för mig:-) Trevlig Valborg. Kram /Charlotte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ren och skär underhållning. Det kan jag skriva under på! :)

      Radera
  6. Ibland är det bra att det får ta tid, då har man hunnit tänka igenom noga. För det händer ju att man ändrar sig haha.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, ändra sig? det har jag allllldrig gjort, ha ha :D

      Kram

      Radera
  7. Hm, så har jag inte tänkt men visst ligger det en hel del i det. I varje fall är arbetet i trädgården lustfyllt hur jobbigt det än är. Och man blir ju så fantastiskt nöjd när det är klart. Vilket fint vattenblänk ni har. Och så fint det var med trädäcket. Det måste vara härligt att sitta där i solen och höra hur vattnet porlar.

    Ha en fortsatt skön helg och lycka till med pysslet med dammstenarna!
    /Anita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lustfyllt är ett bra ord när man vill beskriva trädgårds pysslandet och visst blir man nöjd när man är klar.

      Ha det bäst!

      Radera
  8. Ja man får väl tycka som man vill om arbetsinsatser så jag ska inte göra en utläggning om det. Det ser i alla fall ut som ni her en del pyssel att roa er med denna sommar , som förhoppningsvis snart kommer till hela landet.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.