Det kom paket idag. Ett paket vars innehåll jag totalt hade glömt bort. Det var ett tag sedan jag beställde så det är kanske förlåtligt, min glömska ?


Det finns en fördel med att vara glömsk. Det är spännande att öppna och se vad man har beställt :)


Citronträdet fick jag betala 25:- för och att det inte kostade mer är jag glad för. Jag undrar vad det är som har käkat på det? En blomklase har det i alla fall så nu måste jag köpa special jord till denna planta, eller? Vad är er erfarenhet? Är det medelhavs jord som gäller? Jag har aldrig haft citrus träd innan så jag tar mer än gärna emot de tips som ni har :)



En förpackning med RosenGlansblomma `Lampranthus Lido´och en förpackning med Lilja `Mystery dream´ fanns också där i och de såg ut att var i bra skick. Skönt.


Som en liten bonus fick jag ett litet sött drivhus. Det kommer få stå på bordet ute på altanen.Perfekt nu när det ännu är lite kyligt.

Jag önskade att jag hann ta hand om plantorna ikväll men tiden bara rusar i väg. Det känns som jag inte hinner någonting alls :S

Ha det bäst!


PS ni kan klicka på länkarna (blommornas namn) om ni vill se hur de ser ut när de blommar. Liljan var verkligen ur läcker! DS




Kommentarer