Inte utan min...






Vad kan jag vara utan när jag är i trädgården? Säkert det mesta om man ska dra det långt men för att underlätta trädgårds pysslandet så finns det ett par saker som underlättar.

Sekatören står högst upp min lista men jag måste skaffa mig en ny. Jag har en hel hög men ingen som är riktigt bra. Jag vill ha en som går att ta itu och slipa bladen på. Det kommer bli årets inköp i redskaps väg.

På andra plats står LUCKO. Ett underbart verktyg som underlättar hur bra som helst vid ogräs rensning. Jag har en röd, men jag vill ha en gul, blå... Jag vill ha flera så de alltid finns till hands när jag behöver dem :)


Kantskäraren är också ett redskap som jag inte vill vara utan. Jo men visst kan man kantskära med en rak spade men den här underlättar en hel del. Det kan man inte tro men så är det . I alla fall enligt mig.

Vad kan inte ni vara utan? Jag ska kika in hos http://blandrosorochbladloss.blogspot.se/ och se om ni har skrivit något där.

Önskar er en riktigt skön helg.

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Äger ingen lucko, eller kantskärare, men kanske får titta närmare på det.
    Har i varje fall en jättebra sekatör, men inget namn på den.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. En jätte bra sekatör måste jag också skaffa mig. Ha en riktigt skön helg :)

      Radera
  2. Hm. En sånn dings har jeg ikke... Ja, en sekatør som er skarp til enhver tid, det MÅ man ha!
    God helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag letar efter den perfekta sekatören .Måste ju ha en. Undrar om den ens finns...
      Ha en go helg :)

      Radera
  3. Vissa saker kan man klara sig utan medans andra, absolut inte!
    Jag håller såklart med om 2 av dina saker men den lilla röda har jag inte testat !
    Finns den på skaft? Isf är den nog super :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den lilla röda finns inte med skaft med det finns en annan variant som verkar toppen se här : http://www.svearedskap.se/filmer/bygelhackan-h11-19349034

      Det finns många bra redskap där . Ha en riktigt skön helg :)

      Radera
  4. Jag klarar mig utan både en lucko och en kantskärare, men det kanske jag inte gör längre om jag provar dem... ;-)

    Vårvinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha, då är det lika bra att du inte provar dem ;)

      Radera
  5. En lucko, ska jag inhandla. Verkar vara användbar.
    Trevlig helg!
    Hälsningar
    AnnA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt klart ska du köpa dig en Lucko!
      Ha det bäst :)

      Radera
  6. En kantskärare....det hoppas jag hitta till överkomligt pris på årets mässa. Har förstått att det är ett toppenverktyg😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte min på Biltema och den fungerar toppen bra. Se länk http://www.biltema.se/sv/Fritid/Tradgard/Tradgardsverktyg/Redskap/Kantskarare-2000021708/

      Önskar dig en go helg :)

      Radera
  7. Vad vore en trädgård utan sekatör...en Lucko läste jag mycket om i fjol. Man kanske skulle prova en...ja, det finns mycket man inte vill vara utan:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det finns mängder med saker som man vill ha och tror sig behöva.
      Ha det bäst :)

      Radera
  8. Stort tack för två tips till kommande önskelista - tur att jag fyller år på våren!

    SvaraRadera
  9. Hej! Jag är ny här på Blommig fredag och tittar in hos dig. Har alltid tänkt skaffa mig en lucko men nu är det för sent - kan inte längre krypa runt på knäna o rota. Så när och om det äntligen blir en lucko blir det väl en med långt skaft!

    Kunde inte låta bli att kika in hos dina katter, så fina. Lider av svår kattabstinens efter att ha haft några stycken men inga nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej och välkommen hit. Kul att du kikade in hos mig. Svea redskap har en mängd olika redskap även sådan med skaft. Jag skickar med länken så kan du kika in där om du vill
      http://www.svearedskap.se/

      Hoppas du kikar in här fler gånger och ha en riktigt skön dag :)

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.