Gotland, en varm sommar kväll. Känner ni som jag av längtan efter sommaren?

Igår när jag kom hem efter en visit på stan så fick jag en känsla av Vår. Solen sken och fåglarna kvittrade :)



Snön som låg kvar i trädgården smälte sakta men säkert :)

Jag kände av en liten uns av "trädgårdsklåda" i fingrarna. Jag ville ta fram räfsan och städa i ordning i rabatterna. Rensa, slänga..Ta bort allt det "stökiga" men det är ju alldeles för tidigt för detta. Än  så kommer det komma kyliga dagar/nätter och då behöver växterna ha sitt täcke/skydd kvar så de överlever.

Jag gick in istället och öppnade upp till altanen och började röja där i stället. Fortsättning följer på det idag , kan jag säga. Inglasad altan är bra att ha men det är lätt att det samlar på sig både det ena och det andra under vintern. Nu måste det bort . Det kommer inte dröja så länge förrän vi kan sitta där ute och ta vår första Vår fika.

Önskar en en skön helg och krama dem ni har i er närhet. Det är ju trots allt den internationella kram dagen i dag.

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Ser att ni inte har så mycket snö, då är det lätt att få för tidiga vårkänslor.
    Jag längtar också att få slå upp dörrarna till verandan men precis som hos
    dig behövs det röjas först. Min veranda har verkligen övergått till ett förråd!
    Men snart så sitter vi där och fikar, härligt att vi är på den här sidan av året!

    Kram till dig!
    /Cia

    SvaraRadera
  2. Javisst är det konstigt att det känns lite vår i luften i januari även här hos oss i södra Norrland, men årstiderna är ju så konstiga numera. Men snart så.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Ja, visst är man sugen på att börja röja i rabatterna. Jag vill få bort burret i sparrislanden och allt annat fult som är kvar från i somras. Men än har det inte blivit.

    Hoppas att solen skiner lika härligt hos dig i dag som den gör här hos mig :D

    Solsken
    Linda

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.