Bilder från gårdagen

Igår sken solen och när jag pysslade i solen så kom det till och med fram några svettdroppar.


 Tänk att jag kände mig lockad att sätta mig i skuggan. Det är ju för tusan i slutet av September månad!


Jag har absolut inget emot det men det känns konstigt. Det känns fel...


Igår var det (som ni kunde läsa på bloggen) precis ett år sedan som Chimay kom till oss. Hon hälsar och tackar för era gratulationer :)


Hela dagen spenderade vi i trädgården. Jag skördade vår ENORMA pumpa skörd... En lite plutt blev det ... Vet inte hur vi ska klara av att ta vara på den ;)


 Jag piffade och puffade ute, lite varstans. Fåglarna fick en ros i fågelbadet. Våra fåglar har det lyxigt med att få bada i rosenvatten.




Som avslutning på trädgårdsdagen så blev det ett dopp i det blå och då menar jag INTE havet, öster om oss. Nä det är vår älskade bubbelbalja. Sååå skönt att krypa ned där med en värkande, stel kropp för att sedan kliva ur med en mindre värkande och stel kropp. 


Grillen tändes och vi satt på altanen och åt. När sedan kylan kom krypande, tände U en brasa i vardagsrummet och vi satt där (allihopa) och mös i flera timmar. Äppelpajen som jag hade förberett tidigare under dagen, slank ned trots att vi var mätta efter middagen. 

Ni som följer mig på Instagram känner igen alla bilderna . där ifrån. 
Jag är lite nyfiken på vilka forum som ni följer mitt trädgårdsliv på. 
Varför vill jag nu då veta detta? Jo, jag inser att det kommer upp fler aktuella trädgårdsbilder på Instagram. Jag uppdaterar där varje dag medans på bloggen blir det bara ett par gånger i veckan.
Bilderna från Instagram delar jag på bloggens hemsida men ni som inte följer mig där missar dem och då kanske jag ska lägga upp dem oftare på bloggen..? Svammel, svammel .. men hur eller hur, vill ni svara så är det bra. Vill ni inte så behöver ni inte :)

Önskar er en skön, solig dag.
Ha det bäst!

Kommentarer