U har varit iväg på jobb i nästan en vecka. Han åkte i Måndags och kommer hem i natt.

Första två dagarna gick hur bra som helst , för mig , Dag tre, fyra och fem var desto jobbigare.


Jag känner mig halv när han inte är hemma men nu dröjer det inte så länge tills jag blir hel igen :)



Veckan som har varit har haft varma, goa dagar men jag har inte varit i trädgården och pysslat. Suget har inte funnits där. Behovet finns inte heller. Den klara sig så bra på egen hand. Kanske det som gör att suget är borta...?




Jag tror att jag ska gå ut och plocka lite blommor till vasen på köksbordet. Den gapar tom och det känns onödigt när det finns blommor i trädgården som bara väntar på att bli plockade.

Det har börjat snurra lite tankar i huvudet på en rabatt med snittblommor och sådana blommor som Fjärilar gillar . Platsen har jag redan valt och där finns det redan två st Buddlejor men nu behöver jag er hjälp. 
Vilka Perenner, ett åringar, buskar bör jag ha i rabatten och då med tanke på snitt och fjärilar ? Snälla, ös på med förslag. Platsen har både sol och skugga. 
Suget verkar trots allt inte vara helt borta ;)

Ha det bäst!

PS Tack för era peppningar inför arbetsintervjun som jag var på i Fredag DS

Kommentarer

  1. Jaså du fotar öl, ja alla blir saliga på sitt! ;)
    Vad roligt med en ny rabatt, ja suget verkar ju ännu finnas, här är det rätt klent på den fronten just nu, men det kommer väl tillbaka hoppas jag!
    hm, fjärilar, det är väl Heliotrop (ettåring), lavendel, rosenflockel (höga som bara den) som jag kommer på på rak arm. Till snitt, är ju vidjehortensia ljuvlig, hade i mitt förra inlägg, det är en buske som blommar flitigt! Annars går det ju att plocka in det mesta; astrar, flox, pipört stjärnflocka är vad jag kommer på just nu som jag brukar plocka in. Nån liten pion förstås ;)
    Lycka till med rabatten och jobbet också förstås!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.