Pervioska




Nu blommar den som mest. När jag tittar på den så tycker jag att den ser ut som en blandning av Lavendel och Salvia. Den har grå/silvriga stjälkar med blå blommor. Den har medelhavs känsla över sig. Det har inte gått någon nöd på den nu när det har varit så otroligt varmt. Så den verkar va en riktig solälskare :)

Vi är inte sådana som vattnar i trädgården stup i kvarten. Våra växter blir härdade. Bra eller dåligt vet jag inte men jag tycker att de verkar mer tåliga mot torka men imorgon kommer antagligen vattenspridaren fram. Det regnade visserligen här för någon dag sedan men det la sig mer på ytan än sjönk ner i jorden. Tyvärr så verkar det dröja innan vi får regn igen..

Nä, nu ska jag gå ut och lyssna på Syrsorna som spelar för fullt utanför vår altan.

Ha det bäst!





Kommentarer