Trist!

Så otroligt trist att man kan gå från att känna att man orkar hålla (nästan) "fullt ös" till att orka typ "nada" , från en dag till en annan :(

I helgen som var tog jag omedvetna pauser OCH så sov jag längre. Tog till och med en middags lur någon av dagarna.Det är förklaringen varför jag orkade med så mycket men nu är det kört. När klockan ringer 05:10 så suger madrassen fast mig och det är sååå svårt att komma upp!
Kommer på mig själv på jobbet att jag sitter bara och tittar rakt ut i luften ibland. 
Undra hur det blir när gräset blommar? Är än värre allergisk mot det.... :S


Nä, nu får det vara slut gnällt. Jag orkade ju ta en tur i trädgården nu när jag kom hem OCH blogga, så det kan inte vara så farligt ;)
När jag tog min tur så tittade jag till våra Vindruvor. Vi har en på Friland och en i växthuset. Det syns en liten skillnad mellan de båda men inte allt för stor skillnad, eller hur? Det är första året som den på friland ser så här fin ut. Hoppas den orkar ge oss några druvor i år !


Dessa häftiga kottar sitter på våra.. Ja, vet ni vad det är för träd ? Det är en Sälg som heter..


..

....Eukalyptusvide.



Visst är kottarna häftiga? Verkligen ett träd som jag kan rekommendera.  Var bara lite aktiv med sekatören på våren. Det behövs klippas in för att få en fin form.

Nu ska jag sätta mig i soffan med den nya tidningen från AoT. Undrar hur många sidor som jag hinner titta på innan ögonlocken faller...

Ha det bäst!

Kommentarer