Solsidan

 2012 gjordes en större öppning  i vardagsrummet där vi redan hade ett fönster. Det sattes in pardörrar och Solsidan kom till. En uteplats som ligger i söderläge och ännu är under uppbyggnad...




Solsidan ligger nära växthuset och köks trädgården som ni ser på (den mindre bra) bilden här ovan.Det är dessa dörrar som vi springer i mest så nu.Det har blivit den mest själv klara sidan att tillbringa mest tid på när  vi är lediga .

Jag ska försöka hålla mig till olika teman i år på våra uteplatser (önska mig lycka till) och här på Solsidan blir det Medelhav. Olivträd ( redan planterad i trä tunnan), Lavendel, Pelargoner och växter med starka färger och dofter ska få husera här i sommar. Vad tror ni om det? Har ni några fler växtförslag med Medelhavs känsla i sig så tar jag tacksamt emot dessa.


På lediga morgnar så sitter vi här och dricker vårt morgon kaffet och på kvällen så tänder vi Oljelampan och eldkorgen och  bara myser. Livs kvalité på hög nivå, enligt mig .



Jag vågar nog säga att detta är  min favoritplats här i trädgården. Just  nu i alla fall ;)

Avslutar med att önska er alla en skön OCH glad Påsk !

Kommentarer

  1. "Olika teman" låter underbart skojigt. Det är ju halva nöjet att planera och skapa, knyta ihop det hela till just det man tänkt sig :-) Tror säkert att det kommer bli superhäftigt. Får hoppas på en riktigt skön vårsol och Glad Påsk.

    Vårkram / Therése

    SvaraRadera
  2. Jag önskar dig också en fin och solig Påsk...precis som i ...Medelhavet ;-) , Karla.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.